2013年9月15日星期日

JavaEE_021:一道面试题

这是曾经遇到的一道比较有意思的面试题,这是考官发给我的邮件,题目如下:

As part of the interview process, you are to write an application that will submit an interview form with your details. Here is what you need to do
1. Download and install JavaSE 6 if you have not.
2. Download and install Glassfish 3.1 application server. Make sure Glassfish is running on JavaSE 6 that you have downloaded in item 1 above.
3. Deploy interview.war to Glassfish
4. Goto http://yourserver:yourport/interview for further instructions

Good luck

你需要把 interview.war 部署到Glassfish上,然后依照提示做题。
如果你解答正确的话,考官会收到邮件,然后通知你下一步面试。
我觉得这种面试方式比较新颖,并不是问那些在Google上可以找到的现成答案的技术问题。
相反,它考察了技术人员的实际动手能力:能否在短时间内学习一门新技术、新产品,并且解决遇到的问题。

这里我也不做过多提示,因为考官当时也没有给我任何提示。
怎么样,感兴趣的话,就动手试试吧!

祝你好运!

如果你面试中也遇到过比较有意思的题目,欢迎给我发信或留言,大家彼此交流和分享一下。

没有评论: